CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

kengkawan ~(*w')~

MimPi iNdaH c PontiLanak

MimPi iNdaH c PontiLanak
Patterned Text Generator at TextSpace.net

Wednesday, August 25

PERASMIAN TAK BER‘INTI’

ehem..ehem.. Sound test 123…roger roger…cewah macam di majlis ong kawen plak men testing2 sound... Banggang la rasa sekejap... Actually, aku ne sejenis insan yang tak brapa mao pandai buat intro-intro yang seolah-olah dalam novel mahupun cerpen-cerpen yang di siarkan setiap minggu di beberapa majalah... haha..urm aku merapu...

*-*  (@*#$^%)

Kehadiran coretan aku pada kali ini adalah sebagai perasmian kepada blog aku yang baru berusia setahun jagung... eh, baru beberapa hari sebenarnya... Napa tajuk entry aku cenggitu?? Sebab aku memang mao buat perasmian sejak beberapa hari sebelum kejadian blog aku ne... Cuma masa yang tidak mengijinkan untuk aku brbuat sedemikian & aku sendiri tidak ada ide-ide untuk bermula di mana, maka tidak berlakulah sebarang perasmian sebelum-sebelum ini melainkan coretan-coretan songsang yang kurang inti... Kalo aku baca balik entry-entry aku yang b4 ne, aku sendiri pun taktao apa yang aku mengarut dan merapu... Sememangnya aku insan yang kuat mencarut merapu... huhu...

Tujuan aku mengadakan blog ini… urm, btol ka kosa kata yang aku guna?? lantaklah... oraittt~ Apa tujuan aku dengan adanya blog ini?? Actually, sudah sekian lamanya aku memendam perasan untuk mempunyai blog sendiri... cuma aku ni sedikit buta IT la katakan... Maka dengan tidak semena-mena setelah bertanya kepada kengkwn yang sememangnya sudah mempunyai blog sendiri dan membuat beberapa ‘searching’, akhirnya aku bertekad dan sememangnya sangat nekad untuk mencipta blog sendiri... Aku ingin punya blog yang bisa menjadi diari, luahan dan apa-apalah yang boleh meriwatkan segala nostalgia & membiarkan aku merapu sendiri tanpa ada tentangan dari pihak lain... owh yea~! hakhak, macam ayat-ayat minah indon la plak... pedulikkanlah... Di samping sejajar dengan perkembangan media massa kini, aku sebagai seorang student yang tak brapa mao bertauliah juga tidak mahu ketinggalan mengekori betapa pesatnya dunia hari ini… alala macam review dalam artikel la… ngehehe~

v^-^v

Okai abis pasal tujuan... Sekarang masuk part nama blog aku?? ecece... urm mana mao start~(? _ ?)~... urmbha, start dari nama website aku lah... website aku, www.vampirezombiekiss.blogspot.com nah hamek ko panjang mao mampos... haha, oraitt.. Napa begitu panjang & knapa nama cam pelik...?? PELIK KA?? R U INSANE?? (aisemen bahasa penjajah) ntahpapa.. Sebab setelah mencuba beberapa nama contohnya, kawaii tenjou, dark angel, available, emo mao mampos, etc.. Semua cam setan ja balik-balik tidak dapat... kunun kunuk ada kotak2 kuar dengan tetiba, ia tulis “not available, the name is currently in use”... & yang paling aku rasa paling tak guna mao mampos tu, bila aku try nama aku yang sepenuh-penuhnya siap dengan nama penuh tuan haji yakni bapak aku... boleh-boleh masi kuar benda yang sama, pastu aku p la cek sapala ong betuah yang sama nama sejibik dengan aku, TAKDA PULAK... PAAAAAANIPU... kalo tak mengenangkan ke‘semangat’an aku untuk buat blog ne, sudah lama aku tutup laptop sambil tido bedengkur-dengkur cam ong tidak ingat dunia... Maka di saat-saat aku amper pedap tu, aku terli’at list tajuk anime aku di sudut desk aku…cewah, oleh itu aku pon taip nama dengan cermat & berhati-hatinya ‘vampire + zombie kiss’... punyala merapu... [dalam hati aku cakap cenggini “kalo masi nda bule ne, batal la nawaitu mao buat blog”]... Alhamdullilah, dapat.. haha memang naseb la kali... Maka tercipta la blog ne...

(-_—”)

Seterusnya, nama blog aku ‘sHiNobi iN acTioN’...kuikui, hah ini pulak sebab sukati akula kan... teeeheee... Okai ini dia sedikit sinopsis ceritera di sebalik nama blog aku...

1. Napa ‘shinobi’?? sebab sukatila aku suka tengok cita ninja2 specifiknya Naruto... ok aku memang suka katun 2, kalo mao cita, rasanya sampai malam pon aku takkan abis taip ne... aku suka ninja, sebab durg suka imbus senyap-senyap & slalu guna banyak jutsu (skil la)... Kalo bule aku mao jadi cam ninja, dalam banyak-banyak pesen warrior o apa-apala... dalam pala hotak aku yang serabut ne, ninja adalah sangat kool & misteri..sebab semua betutup kecuali mata durg [ninja ne kategori pesen martial act yg tutup aurat la jugak], even tapak tangan pon bule balut-balut tapi bukanlah macam Adam AF, tu aku rasa tidaklah kool mana pown…[soie yer peminat adam!!v]..hakhak~

2. Orait, pastu napa ‘in action’?? sebab, saja ja mao bagi gimik & impak-impak seket... sebab ini penulisan, bukan pe‘filem’an yang bule tengok water o air efek kan, mabi efek cahaya bulelah seket [korg men adjust2 la brightness laptop o pc korg sendri]... Maka biarlah... sebab time-time pecah otak carik idea mao tulis 1 entry ne, anggap ‘in action’la jugak [kira bule konsider la seket…muahahaha~]

*\(-_-)/*

Ok then, abis pasal masalah nama, kita bincang masalah negara plak…eh, TEMA & segalanya... oraittt~ ok napa tema aku cam emo-emo?? Emo ka?? Sebab aku ne budak emo kut... acah jak tu... teehee~... Actually, takda maksud tersirat mahupun tersurat di sini... Dasar pemilihan background mahupun side-gadget aku adalah dari efek suka-suki ati aku sendiri... Mana yang aku rasa oraittt~ kompom aku letak, peduliklah sesemak apapun... Yang penting i suke (bak kata ong KL – rumet aku..hakhak)... Aku sememangnya jenis yang tidak suka men padan-padan ne sejak di lahirkan lagi... Napa?? Lenkalila cita, tak banyak kaitan pon dengan entry aku diz time cewah… Kalo ada sesapa yang perasan dari nama website, blog sampaila ke tema memang takda satu hapak pon yang berkaitan... cek balik, cek balik, ada kaitanka?? vampire + zombie + ninja + shinobi + katun2 jd gadget-tepi ne... manada kaitan owh... Maka biarkan ja.. Sebab SUKATIKULA..

Bha bha... nampak gayanya sampai sini ja la aku merapu kali ni... Bang Zuhur pon da masuk... Tiba masanya untuk mengundur diri.. Dengan ini saya akhiri topik kita pada kali ini dengan lafaz Wabillahitaufik Walhidayah Wassalamualaikum Warahmatullahi Wabarakattu & selamat menunaikan ibadat.. hakhak, cam rancangan ke‘islam’an ari jumat TV1 plak... ok la..chau alliouse amigos..asta lavista [sudahnya aku tutup dengan melalut].. ^-^v

***SEKIAN***

0 comments:

Sepatah Seputus Kata YanG mCm eSai

Long long Time aGo, wHen I waS a LittLe kiD i'm uSed to ThiNk Dat, Urm maYbe I Could saId I'm StilL tHinK dAt LiFe iS juZ LikE a SimPle ShoRt sTory fRom A boOk TaLe wHicH aLwayS End uP tO hAve a HapPy EndinG...
But TheN, TimE PasSeD & I GroWn uP. AfTer alL tHingS haPpeneD iN mY LiFe, fiNalLy I rEaliZe DaT LiFe iS nOt Juz a SimPLy fAiRy TaLE. sLowLy d OtHer Me tRy tO aCcepT dAt to LivE is tO be ReaListiC.

BuT StiLL, I can'T reFuse My FanTasy aNd d OnLy reAsOn of d ExistaNce of diS bLog is tO KeEp alL mY uNreALisTiC TaLes...

- If OuR DreAms couLd'nt be ReaL, Let iT stAy aS a DreAm in OuR Own WonderWorLd... - SuEr_kawaii

ThaNks For Ur tiMe tO ViSiT n' ReaD...^^

silalah sila