CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

kengkawan ~(*w')~

MimPi iNdaH c PontiLanak

MimPi iNdaH c PontiLanak
Patterned Text Generator at TextSpace.net

Monday, August 23

KhaLifah MaLam…

salam tengah malam… yang da nak subuh pon ne…

belek-punya-belek rupanya waktu sudah tunjuk angka 2.30 a.m., kalo pegi tido ne kompom secara otomatiknya aku takkan bangun sahur punya… aku berani gerenti la… sekejap-sekejap, aku dengarlah rumet aku sekor ne komen-komen secara lisan setiap kali dia online lawat-lawat fesbuk dia… pastu, dia buka tenet siap tengok-tengok cerita-cerita politik + artis-artis malaysia masa kini… bagi aku pulak, aku tak brapa mao berminat mao join sekaki tengok benda-benda gitu… tapi, ada ketika-ketika tu aku pegila juga jenguk-jenguk benda yang dia cakap-cakap sekali-sekala… kot-kot somboi ka yang dia tengah view-view tu, bule juga cuci-cuci pandangan… huahua…

***

actually, aku bukan nak cita pasal rumet aku…hahaha~… cuma topik aku kali ne adalah berpunca dari dia.. dialah yang menjadi sebab musabab aku mula baca blog-blog yang dia sound aku cukup power sehingga menggerakkan hati nurani aku untuk melayari tenet malam ne dan sekaligus menjadi khalifah malam secara kurang rasminya… kenapa khalifah malam, sebab cambest… hahaha, sebab aku sibuk baca blog-blog orang & kerja aku yang belambak betimbun-timbun tak siap-siap… eh, ada kaitan ka…??? ahhh sudah…

-.-”

sejak 2 menjak ne, adalah satu nama yang setiap kali aku buka fesbuk, ada saja aku tengok di post-post kengkawan aku… kalo bukan pon, kompom kawan-kawan aku siap tag-tag video hasil ciptaan hamba Allah itu… nama itu adalah ‘zack zukhairi’… mula-mula aku ne memangla kurang berminat dengan kehidupan orang yang aku tidak tahu… tapi, sudahpon menjadi lumrah apabila kengkawan tag-tag benda-benda di wall aku, secara otomatiknya aku akan membaca, melihat, mendengar dan segala macam ‘me-’ lagi yang mampu aku buat…

^_^v

aku pun mula la menunggu loading… dari video-vedio yang ada terpost di wall aku… memang aku tidak nafikan, video-video tu memang sweet tahap cipan ke-85.34 la… & yang paling aku kurang mao percaya seket, segala macam video atau apapun yang berkaitan adalah hasil tangan seorang lelaki yang bernama ‘zack zukhairi’… maka aku berkira-kira kisah ini tamatla di sini…

kemudian, dengan tidak semena-mena… rumetku mangarahkan menyarankan aku untuk membuka blog ‘zack zukhairi’ tu… ya Rabbi, memang sempoi cam gaban la orang tu… gaban pon tak sempoi cenggitu… hahaha… memangla aku tak pernah lagi jumpa insan yang bernama ‘zack zukhairi’ tu, tapi hasil pembacaan aku dari penulisan insan itu, aku dapat simpulakan beliau itu pasti mempunyai personaliti yang best & santai… hahaha… halamak macam terminat pula… takpa takpa, aku letak beliau dalam list penulis febret aku la lepas ne…hahaha, bulekah pulak???

=*w*=

minta maaflah sangat-sangat kepada encik zack zukhairi, orang-orang terdekat beliau, peminat-peminat beliau ato sesapapun la pendek katanya…. usai membaca beberapa nukilan dari beliau… memang lama jugakla nak abiskan setiap satunya, al-maklumlah mana mao ketawa-ketawa terbahak-bahak lagi, mao share-share apa yang diketawakan dengan rumet, semua-semua aku baca dalam 10-15 hasil tulisan beliau dalam beberapa jam la jugak…

apa yang aku rasa best sebenarnya…??? dalam pada membaca blog-blog beliau… aku turut mengimbau nostalgi-nostalgia lalu hidup aku… aku kagumi beliau kerana mempunyai kebijaksanaan & kesantaian yang melampau [dalam blog beliau, memang kadang-kadang ketarala sangat beliau membangga diri… takda salahnya pon, maka biarlah beliau], di samping mempunyai ingatan yang cukup tajam untuk menulis tentang kehidupan budak-budak beliau, masa sekolah dan banyak lagi… al-maklumlah, aku turut melalui kehidupan di era 90-an… dan apa yang di lalui beliau, aku jugak pernah alami beberapa perkara yang sedemikian walaupun tidaklah se-setan beliau… aku ne anak yang level kebaikan aku rasanya bulelah di banggakan even seket… ops, terbangga diri sekejap…

-miahahaha-

rasanya malam ne, setakat ini ja la yang mampu aku coret-coret di laman aku… actually, aku dah ngantuk… muka pun adalah seket lagak-lagak cam otromen kurang power… kalo dalam pilem satria baja itam, rasanya aku suda tukar jadi manusia suda ne… hahaha…

last words… – selamat malam, (hampir imsak) kalian…

~SALAM RAMADHAN, SLAMAT BERSAHUR~

0 comments:

Sepatah Seputus Kata YanG mCm eSai

Long long Time aGo, wHen I waS a LittLe kiD i'm uSed to ThiNk Dat, Urm maYbe I Could saId I'm StilL tHinK dAt LiFe iS juZ LikE a SimPle ShoRt sTory fRom A boOk TaLe wHicH aLwayS End uP tO hAve a HapPy EndinG...
But TheN, TimE PasSeD & I GroWn uP. AfTer alL tHingS haPpeneD iN mY LiFe, fiNalLy I rEaliZe DaT LiFe iS nOt Juz a SimPLy fAiRy TaLE. sLowLy d OtHer Me tRy tO aCcepT dAt to LivE is tO be ReaListiC.

BuT StiLL, I can'T reFuse My FanTasy aNd d OnLy reAsOn of d ExistaNce of diS bLog is tO KeEp alL mY uNreALisTiC TaLes...

- If OuR DreAms couLd'nt be ReaL, Let iT stAy aS a DreAm in OuR Own WonderWorLd... - SuEr_kawaii

ThaNks For Ur tiMe tO ViSiT n' ReaD...^^

silalah sila