CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

kengkawan ~(*w')~

MimPi iNdaH c PontiLanak

MimPi iNdaH c PontiLanak
Patterned Text Generator at TextSpace.net

Thursday, September 30

CUTI RAYA: Episod Akhir

Assalamualikum wwb, Salam Sejahtera dan Selamat Pagi..

ecece.. Ala-ala intro berita pulak… Kini tibalah waktu masuknya solat fardu Subuh bagi wilayah Kota Kinabalu, UMS dan tempat-tempat yang sama waktu dengannya… [kasi nampak riak sikit waktu itu.. Istigfar!!!]

***

 

cop cop cop! Apa aku merapu pepagi yang indah ni.. Oraitt~ sudah masuk minggu ke-3 bulan Syawal, maka dengan ini sudah genaplah sebulan cuti raya~! haha..ok itu aku saja ja mao tipu. Takkan ada universiti kasi cuti raya sampai 1 BULAN, melainkan pelajar yang ‘badak’ ja mao cuti berlebihan dengan secara sendiri dan tidak rasminya.

 

Sudah hampir 2 minggu sejak cuti raya seorang aku berlalu. Dan sudah hampir 2 minggu jugaklah kepala seorang aku penuh beserabut dengan ‘Urusan Seri Paduka Baginda’. Maka dengan ini, memang sangat sangat tidak berpadananlah tajuk entri seorang aku pada saat dan tika ini. Tapi sapa pedulik, ikut sesuka dan sesedap rasa tangan aku menaipla. hak ak hak ak..

*(!_!)*

 

Okai seyh~ Apa sebenarnya yang seorang aku ingin taip di pagi indah lagi mulia ni. Takda apa sebenarnya, saja saja dong~!

mood: Blues..iya ka? bha biarlah~ lalalala

Bleach_blue

First at all, seorang aku sedikit teruja dengan perubahan hidup sejak 2 menjak ni. Mana tidak beberapa ketika kala ini, seorang aku telah memulakan ‘Gerakan Secara Solo’. –Entah  bagaimana? Sejak bila bermula?- ala ala lagu Erra dulu-dulu. Dalam pada bergerak secara individu ni, kadang-kadang memberi seorang aku ruang  untuk berfikir tentang apa yang seorang aku alami selama hampir 3 tahun bergelar ‘Pelajar Universiti’. Tentang perhubungan, perasaan, pembelajaran, perbelanjaan, dan macam mana semua faktor ni bagi efek dengan kawan-kawan, cinta, dan study seorang aku.

 

urm… Pada entri kali ini seorang aku hanya mao keluarkan buah pikiran yang simple mimple ja. Tamao pening pening, tamao susa susa. Mula-mula, biarlah kita semua paham bahawa hidup ini takda la seindah crita-crita novel, drama mahupun anime-anime Jepun yang seorang aku slalu perati. Lebih-lebih lagi hidup sebagai seorang pelajar, penuh kesesakan dan keserabutan dengan asaimen yang killer setiap masa, penyakit M yang makin menular saat-saat mao dekat exam, dan masalah cinta bagi sesetengah pihak. Seorang aku termasukka?? sudah pasti tidak terkecuali dalam segala macam hal!!

=(*.^)=

Sebenarnya hidup ini seronok bagi sesapa yang betul-betul menghargai apa yang ada dalam kehidupan masing-masing. Dan ‘seronok’ di sini bergantung kepada setiap individu dalam memberi tanggapan mengikut selera masing-masing. urm.. Bagi citarasa seorang aku, apa sebenarnya ‘seronok’ dalam kamus seorang aku? well, simple.

SERONOK = JOYS + HAPPINESS + FAMILY + FRIENDS + LAUGH + etc etc (ikut kesesuaian ayat keh~)

Di pendekkan cerita, seorang aku hanya mengharapkan sesuatu yang sukup simple tapi masih memenuhi ruang dalam hidup. Dan dengan ini, seorang aku hanya mampu mengucapkan syukur pada Allah yang Esa kerna dengan limpah kurnia-Nya, seorang aku masih mampu untuk melewati hari-hari mendatang dengan famli yang di limpahi kasih-sayang, dengan teman-teman sekepala dan memahami, dengan kekasih hati (eceh, spesel kes ni, blom ada siot~), dengan tenaga-tenaga pegajar selama aku bergelar murid, pelajar mahupun Student (ewah, syukur ada yang mao ajar even aku x brapa mao paham kadang-kadang).

 

Dui bhe, panjang jugak karangan seorang aku pagi-pagi ni. hak hak hak. Tapala, mole siksa-siksa cikit kawan-kawan yang baca. hehehe. Bha bha sudahlah. Masa begitu mencemburui seorang aku. Baru mao layan blues, matahari sudah naik daaaa~ banyak lagi mao taip ne, tapi takpa. Simpan-simpan ayat untuk entri yang lain.

 

Oraitt~ bertemu kita di lain hari dan waktu andai ada jodoh dan masih di panjangkan usia lagi.. Dengan ini, saya sudahi dengan ucapan Wabillahi taufiq wal-hidayah Wassalam. Ewah sebijik rancangan iklan time tengok wayang kulit..hehehe~

 

p/s: ada kengkwn komen depan2 seorang aku punya entri panjang2 dowh. Apa le buat? Sekali ada idea, bak ‘coklat yang mencurah-curah ke ladang gandum’ seyh. Maapkan la beta pacar yang molek..hik hik hik~ Jangan Maraaaa Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrr~

0 comments:

Sepatah Seputus Kata YanG mCm eSai

Long long Time aGo, wHen I waS a LittLe kiD i'm uSed to ThiNk Dat, Urm maYbe I Could saId I'm StilL tHinK dAt LiFe iS juZ LikE a SimPle ShoRt sTory fRom A boOk TaLe wHicH aLwayS End uP tO hAve a HapPy EndinG...
But TheN, TimE PasSeD & I GroWn uP. AfTer alL tHingS haPpeneD iN mY LiFe, fiNalLy I rEaliZe DaT LiFe iS nOt Juz a SimPLy fAiRy TaLE. sLowLy d OtHer Me tRy tO aCcepT dAt to LivE is tO be ReaListiC.

BuT StiLL, I can'T reFuse My FanTasy aNd d OnLy reAsOn of d ExistaNce of diS bLog is tO KeEp alL mY uNreALisTiC TaLes...

- If OuR DreAms couLd'nt be ReaL, Let iT stAy aS a DreAm in OuR Own WonderWorLd... - SuEr_kawaii

ThaNks For Ur tiMe tO ViSiT n' ReaD...^^

silalah sila